Jeep Wrangler Unlimited – przestronność podstawą

wrangler 2Marka Jeep od zawsze uchodziła na rynku motoryzacyjnym za specjalistę w napędzie na cztery koła. Na zaawansowanej technologii silnika bazują wszelkie modele proponowane przez amerykańskiego producenta. Tego typu solidności nie zabrakło również w cieszącym się dużą popularnością wariancie Jeep Wrangler Unlimited. Oparty na napędzie 4×4 – Rock Track oraz Command – Trac. By nie dopuścić do uszkodzeń mechanicznych, pojazd wyposażony został w szczególnie wzmocnione rury progowe zainstalowane bezpośrednio na ramie. Duże zdolności terenowe, bezpieczeństwo jazdy oraz komfort stałego użytkowania wyróżniają wóz na tle innych samochodów podobnej klasy.

W przypadku motoru napędzającego możliwy jest wybór albo standardowej benzynówki V-6 SMPI 3,8 L z mocą sięgającą równo 199 KM bądź nowocześniejszego silnika – turbodiesla 2.8 CRD o dwustu koniach. Dostępna jest opcja z klasyczną sześciostopniową skrzynią manualną oraz z pięciobiegową skrzynią automatyczną. Podczas przemieszczania się przez nierówne podłoże możliwe jest sterowanie pedałem przyspieszenia w sposób precyzyjny dzięki systemowi elektronicznego sterowania przepustnicą i kalibracji terenowe. O znakomite walory jezdne wozu zatroszczono się, uwzględniając w designie pięciodrążkowe, przednie i tylne zawieszenie wersji „heavy-duty” osi sztywnych. Na tę właściwość korzystnie wpływają także śrubowe sprężyny, jakie mają na celu zredukowanie stopnia twardości. Skutecznie działa również elektroniczny stabilizator przedni o innowacyjnej technologii. Za sprawą systemu kontroli zjazdu, który umożliwia dodatkowo rejestrację konkretnego stopnia nachylenia, daje opcję swobodnego i nieryzykownego zjazdu z powierzchni śliskiej bądź ukształtowanej mało sprzyjająco do komfortowego przemieszczania się pojazdem. Nie jest tym samym wymagane manewrowanie pedałem hamulca. Kiedy kierowca jedzie ze stromego podłoża, koła hamują w zależności od danych warunków, co pozwala na automatyczne, bezpieczne zmniejszenie tempa ruchu. Nie ma również problemu ze staczaniem się wozu do tyłu.

wranglerBajerem tego modelu Jeepa jest zastosowanie przednich poduszek powietrznych, wielostopniowych oraz specjalnego systemu, który daje sposobność łatwego ruszania pod górę, czyli HSA. Podobnie jak w Grand Cherokee ten wariant ma również tempomat. Stylowości dodają stalowe obręcze kół z oponami Bridgestone 245/75 R16. Auto posiada też automatyczną klimatyzację oraz halogenowe reflektory przednie. Walorem są również światła przeciwmgielne oraz zaawansowana konstrukcyjnie kierownica posiadająca system komputerowy EVIC i system audio. W pojeździe znajduje się sześć głośników, z kolei fotele pokryte zostały tkaniną Dark Slate Gray.

Do momentu wypuszczenia na rynek Jeep Wrangler Unlimited nie było jeszcze w dość bogatej kolekcji tego producenta podobnego wariantu, który byłby tak specyficzny pod względem designu oraz przestrzenny. W tej grupie pojazdów jest to auto wyróżniające się zdecydowanie najrozleglejszą przestrzenią bagażową. Wydzielając swobodne miejsce do jazdy dla pięciu osób, model ten stał się praktycznym zestawieniem funkcjonalności z precyzyjnie opracowanymi właściwościami off-roadowymi. Im więcej wolnej przestrzeni, tym automatycznie wygodniejsze użytkowanie samochodu. Szczególnie charakterystyczne jest zaprojektowanie sporej powierzchni na nogi w tylnych rzędach auta. Po złożeniu do dyspozycji jest dokładnie 235 metrów sześciennych, przy rozłożonych fotelach natomiast obszar ładunkowy wynosi 1,31 metra sześciennego. Bajerem okazuje się koncepcja czterodrzwiowego cabrio, pierwszego tego rodzaju wariantu na rynku oraz trzyczęściowego dachu Freedom Top i softtop Sunrider. Samo składanie warstwy górnej zajmuje zaledwie pół minuty. Ten model od marki Jeep polecany jest wszystkim miłośnikom off-roadowych szaleństw, którzy poza frajdą posiadania aut terenowego, potrzebują też solidnego wozu do codziennego, bezpiecznego przemieszczania się szosą.

 

Dodaj komentarz